tirsdag den 5. januar 2010

Gryderet med oksekød

4 pers

Det skal du bruge:
ca 500 g oksekød i tern (jeg brugte tyndsteg)
2 pakker coctailpølser
300 g bacon i tern
fedtstof til stegning
3 løg (jeg brugte både alm og røde)
3 fed hvidløg
1 glas rødvin ca.
4 dl vand
1/2 l piskefløde
1 bakke cherrytomater i halve
1/2 bakke champignonger
1 pakke babymajs i mindre stykker
2 pebre (jeg brugte en gul og en rød)
Kulør
salt og peber

Sådan gør du:
Rens og snot grøntsagerne.
svits oksekød og bacon. tilsæt pølser, løg og hvidløg. Svits til kødet er brunet færdigt.
Tilsæt rødvin, vand, kulør og fløde og kog op. Tilsæt tomater og lidt salt og peber.

Lad retten simre under låg i en time ca.

Tilsæt peber, champignonger og majs. Lad retten simre yderligere 10 min.

Smag retten til.

Serveres med kogte ris eller kartoffelmos.

0 kommentarer:

Send en kommentar

Her skriver ...

34 år, teknisk designer, bosiddende i Randers. Læseponny, hjemmebager, fritidsbarista, elektronista, grinende og spilleglad

Indhold

For et par år siden, stiftede en veninde og jeg en madklub. Vi mødes én gang om måneden, og hygger os.
De seneste opskrifter ses herunder.

Det ønsker jeg mig