mandag den 11. januar 2010

01-2010 Bagte kartofler med fyld



2 pers
Det ska du bruge:
3 store bagekartofler
2 kyllingefiléter
1 pk bacon (evt. Kalkunbacon/fedtfattig bacon)
1-2 spsk hakkede soltørrede tomater
lidt revet ost

Salat
1/2 pk rukolasalat
1 rød peber
1 lille løg
5 coctailtomater
olie
Balsamico
sal og peber

Dressing
1 lille bæger cremefraiche
1-2 spsk mayonnaise
2-3 fedhvidløg
salt og peber

Sådan gør du:
Skyld kartoflerne og kom dem i ovnen ved 200 grader i 75 min.
Skær kylling og bacon ud i meget fine tern, og steg dem på en pande. Kom dem i en skål sammen med lidt af osten og de soltørrede tomater.


Lav en dressing af olie og balsamico og smag til med salt og peber.
Skyl grøntsagerne til salaten og snit dem fint. Bland dressing og salat i en skål.


Bland cremefraiche og mayonnaise med presset hvidløg, og smag til med salt og peber.


Når kartoflerne er færdige tages de ud, deles i et krys på midten og fyldet kommes i.
drys mes ost og bag videre i 10-15 min.



En dejlig nem ret - og mums hvor var det god. Den får ☻☻☻☻☻

0 kommentarer:

Send en kommentar

Her skriver ...

34 år, teknisk designer, bosiddende i Randers. Læseponny, hjemmebager, fritidsbarista, elektronista, grinende og spilleglad

Indhold

For et par år siden, stiftede en veninde og jeg en madklub. Vi mødes én gang om måneden, og hygger os.
De seneste opskrifter ses herunder.

Det ønsker jeg mig